Temel Eğitim Genel Müdürlüğü

Birleştirilmiş Sınıflarda Müfredat Çalıştayı 3-4 Mayıs 2018 Tarihlerinde Ankara’ da Gerçekleştirildi.

Genel Müdürlüğümüzce birleştirilmiş sınıflarda uygulanan müfredatın değerlendirilmesi, birleştirilmiş sınıf uygulamasına yönelik sorun alanlarının ve çözümlerinin tespiti amacıyla 3-4 Mayıs 2018 tarihleri arasında Ankara’ da “Birleştirilmiş Sınıflarda Müfredat” konulu bir çalıştay yapılmıştır.
Birleştirilmiş Sınıflarda Müfredat Çalıştayı 3-4 Mayıs 2018 Tarihlerinde Ankara’ da Gerçekleştirildi.

Genel Müdürlüğümüzce birleştirilmiş sınıflarda uygulanan müfredatın değerlendirilmesi, birleştirilmiş sınıf uygulamasına yönelik sorun alanlarının ve çözümlerinin tespiti amacıyla 3-4 Mayıs 2018 tarihleri arasında Ankara’ da “Birleştirilmiş Sınıflarda Müfredat” konulu bir çalıştay yapılmıştır.

 

Düzenlenen çalıştaya; Temel Eğitim Genel Müdürlüğü İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanı Fatih BAŞAK, Programlar ve Öğretim Materyalleri Daire Başkanı Dr. Elif BAKAR, Eğitim Ortamları ve Öğrenme Süreçlerinin Geliştirilmesi Daire Başkanı Mücahit AKGÜN, Bakanlık temsilcileri, akademisyenler, maarif müfettişleri, birleştirilmiş sınıf uygulamasının en yoğun olduğu 7 ilin temel eğitimden sorumlu şube müdürleri ve sınıf öğretmenleri katılmıştır.

 

Temel Eğitim Genel Müdürlüğü İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanı Fatih BAŞAK yaptığı konuşmada ” Birleştirilmiş sınıfla öğretim modeli; öğrenci sayısının azlığı, öğretmen ihtiyacı, derslik sayısının yetersizliği sebepleriyle birden fazla sınıfın birleştirilerek bir grup teşkil etmek suretiyle bir öğretmen tarafından yetiştirilmesi şeklinde ortaya çıkmaktadır. Bilhassa nüfusun az ve dağınık olduğu yerleşim yerlerinde her köye bir/iki veya üç derslikli bir okul yapmak ve her sınıfa bir öğretmen vermek çok zor, masraflı ve zahmetlidir. Bu durum dünyanın birçok ülkesinde olduğu gibi ülkemizde de birleştirilmiş sınıf uygulamasını ihtiyaç haline getirmektedir. Birleştirilmiş sınıf uygulamasının nedenlerinin başında, öğretmen, okul ihtiyacı, öğrenci mevcudunun azlığı gelmektedir. Bununla beraber birleştirilmiş sınıflı eğitim ve öğretimin nitelik ve nicelik bakımından yeterliliği de süregelen bir tartışma konusu olmuştur. Bu itibarla birleştirilmiş sınıf modeline yönelik bir yeni arayışlar da varlığını sürdürmüştür. Birleştirilmiş sınıf uygulamasının geliştirilmesi ve iyileştirilmesine ilişkin başlıkların detaylarıyla tartışılarak niteliğinin artırılmasını amaçladığımız bu çalışmaya sağlayacağınız katkılar için teşekkür ediyor, verimli bir çalışma olmasını temenni ediyorum” demiştir.

 

İki gün süren çalıştayda birleştirilmiş sınıflara dair konular tüm detaylarıyla tartışılarak düşünce, görüş ve değerlendirmeler rapor haline getirilmiştir.

 

 

08-05-201808-05-2018

Atatürk Blv. No 98 Milli Eğitim Bakanlığı Kat 2 Blok A/B ve Kat 5 Blok A Kızılay Çankaya/ANKARA - 0(312) 413 13 27 / 0(312) 413 16 00 / 0(312) 413 18 58

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.