ÇOCUK SOSYAL FİNANSAL EĞİTİM EĞİTİCİ EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI GERÇEKLEŞTİRİLMİŞTİR
Çocukların topluma katkı sağlayan aktif bireyler olarak yetişmesi için gerekli bilgi ve becerilerle donatılıp toplumsal ve ekonomik açıdan güçlü vatandaşlar olmalarını sağlamak amacıyla yürütülen Çocuk Sosyal Finansal Eğitim Programı kapsamında 81 ilden katılım sağlayan öğretmenlere yönelik “Çocuk Sosyal Finansal Eğitim Programı Eğitici Eğitimi Çalıştayı”nın açılışı 12 Aralık 2016 tarihinde gerçekleştirilmiştir.“Çocuk Sosyal Finansal Eğitim Programı” (ÇSFE) çocukların topluma katkı sağlayan aktif bireyler olarak yetişmesi için gerekli bilgi ve becerilerle donatılıp toplumsal ve ekonomik açıdan güçlü vatandaşlar olmalarını sağlamak amacıyla Türk Ekonomi Bankası’nın finansal, UNICEF’in teknik desteğiyle Genel Müdürlüğümüzce yürütülmektedir.
12-14 Aralık 2016 tarihleri boyunca devam edecek olan Çocuk Sosyal Finansal Eğitim Programı Eğitici Eğitimi Çalıştayı’nın açılışı, 81 ilden gelen öğretmenlerin katılımıyla UNICEF temsilcisi Brenda HAIPLIK ile Genel Müdürümüz Dr. Cem GENÇOĞLU ve Programlar ve Öğretim Materyalleri Daire Başkanı Dr. Elif BAKAR’ın konuşmaları ile gerçekleştirildi.
Sosyal beceriler ve finansal beceriler üzerine odaklanarak öğrencilerin konuya yönelik farkındalıklarının artırılarak bilinçlenmelerinin sağlanması amacıyla yürütülen Çocuk Sosyal Finansal Eğitim Programı (ÇSFE) kapsamında ilköğretim kurumlarında okutulan derslerin öğretim programlarıyla ilişkili olarak ilkokul ve ortaokul öğrencilerine yönelik etkinlerin yer aldığı “Öğretmen Etkinlik Kılavuzları” geliştirilmiştir. Ayrıca ÇSFE becerilerine ilişkin etkinliklerin yer aldığı “Aile Eğitim Kılavuzu” çocukların gelişim ve öğrenmelerinde önemli ve vazgeçilmez bir yere sahip olan ebeveynlerin hizmetine sunulmuştur. Son olarak, hazırlanan materyallere zaman, mekân ve diğer sınırlamalar olmaksızın erişimin sağlanması için web tabanlı eğitim modülü tasarlanmıştır. Yapılan çalışmalarla temel yaşam becerileri arasında yer alan sosyal ve girişimcilik becerilerinin, finansal okuryazarlıkla ilişkili bir şekilde ve disiplinler arası yaklaşım esas alınarak okullarımızda öğrencilerimize kazandırılması hedeflenmektedir.