Bu yıl 3üncüsü düzenlenen Okul Öncesi Eğitim Zirvesi´nin açılışı İstanbul Cemal Reşit Rey Konser Salonu´nda yapıldı. Zirvenin açılış konuşmasını Temel Eğitim Genel Müdürü Dr. Cem Gençoğlu yaptı.
Genel Müdür Gençoğlu konuşmasında; dünyada yaklaşık 150 yıldır üzerinde durulan bir kavram olan okul öncesi eğitimi, ilk yıllarda sanayileşme ve kadınların iş hayatına girmesiyle birlikte daha çok bakımevi gibi tarif edilmiş olmasına rağmen süreç içerisinde bu eğitim kademesinin bireyin yaşantısındaki önemi gereği ülkelerin olmazsa olmaz eğitim kademelerinden biri olmuştur.
Ülkemizde 2000li yılları okul öncesi eğitim açısından bir başlangıç olarak nitelendiren Dr. Cem Gençoğlu, 2002-2003 eğitim öğretim yılında 320.000 olan okula devam eden çocuk sayısının 2017-2018 eğitim öğretim yılında 1.501.088e ulaştığını, içinde bulunduğumuz bu eğitim öğretim yılında da yaklaşık 1.600.000 çocuğun okulla buluşturulmuş olacağını beklediklerini ifade etti. 5 yaştaki çocukların net %66,88inin okullu olduğunu belirten Genel Müdür Dr. Cem Gençoğlu, bu eğitim öğretim yılında bu rakamı %70e çıkarmayı hedeflediklerini ifade etti.
2023 Vizyon Belgesi´nde okul öncesinde 5 yaşın zorunlu kapsama alınacağının ve bunun heyecan verici olduğunu ancak daha önemli konunun ise bu eğitim kademesinde niteliği artırmak olduğunu belirterek ifade eden Dr. Cem Gençoğlu konuşmasını söyle sürdürdü:
Okul öncesi eğitimi, bir öğretmen ataması bir derslik yapımından öte bir zihniyet meselesi olarak algılamamız gerekiyor. Bu eğitimi, çocukların doğal merakının bilimsel meraka evrilme aşamalarının başlangıcı olarak değerlendirmek daha doğru olacaktır. Bizler sınıfımızdaki en dezavantajlı öğrenciye verdiğimiz hizmet kadar kaliteli bir eğitimciyiz. Temel Eğitim Genel Müdürü olarak ben de en dezavantajlı anaokuluna verdiğim destek kadar, kaliteli ve nitelikli bir genel müdürüm. Popülizm alanları bulmak yerine öğrenme tutkusuna odaklanmak durumundayız. Eğitim içeriklerimizi Batılı marka ve kurgulardan ziyade, zemini bu coğrafyaya basan, zihni bu coğrafya üzerinden şekillendirilmiş birtakım anlayışlar üzerine kurmak gerekiyor.
Zirvede yaptıkları çalışmalarla fark yaratan yılın öğretmen ve yöneticilerine de ödülleri verildi.