İlkokullarda Yetiştirme Programı (İYEP) Uygulama Planı Çalıştayı 29 Mayıs-02 Haziran 2017 tarihleri arasında İstanbulda gerçekleştirildi.
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü ve UNICEF Türkiye Temsilciliği ile işbirliği içeresinde dezavantajlı kesimler öncelikli olmak üzere ilkokullarımızın 3. ve 4. sınıflarına devam eden öğrencilerin Türkçe ve matematik dersindeki kazanımları yeterli düzeyde edinemeyen öğrencilerin akranlarıyla eşdeğer kazanımlara ulaşmasını hedefleyen bir program olarak hazırlanan İlkokullarda Yetiştirme Programı’nın (İYEP) Uygulama Planı ve Uygulama Yönergesi yapılan çalıştay ile hazırlanmıştır.Temel Eğitim Genel Müdürlüğü ve UNICEF Türkiye Temsilciliği ile işbirliği içeresinde dezavantajlı kesimler öncelikli olmak üzere ilkokullarımızın 3. ve 4. sınıflarına devam eden öğrencilerden önceki eğitim ve öğretim yılları içinde çeşitli nedenlerle Türkçe ve matematik dersi öğretim programlarındaki öğrenme alanlarında yer alan ve İlkokullarda Yetiştirme Programı kapsamında belirtilen kazanımları yeterli düzeyde edinemeyen öğrencilerin akranlarıyla eşdeğer kazanımlara ulaşmasını hedefleyen bir program olarak İlkokullarda Yetiştirme Programı (İYEP) geliştirilmesine yönelik çalışmalar başlatılmıştır.
Bu çalışmalar kapsamında İlkokullarda Yetiştirme Programının uygulanmasına yönelik usul ve esasların belirlenerek “İYEP Uygulama Planı”na nihai halinin verilmesi ve taslak yönetmeliğin görüşülmesi amacı ile 29 Mayıs - 02 Haziran 2017 tarihleri arasında İstanbul’da Bakanlık temsilcileri, akademisyenler, maarif müfettişleri, şube müdürleri, kurum müdürleri ve öğretmenlerin katılımı ile bir çalıştay gerçekleştirilmiştir.
Yapılan çalıştayda, İlkokullarımızın 3. ve 4. sınıflarına devam eden öğrencilerden önceki eğitim ve öğretim yılları içinde çeşitli nedenlerle Türkçe ve matematik dersi öğretim programlarındaki öğrenme alanlarında yer alan ve İlkokullarda Yetiştirme Programı kapsamında belirtilen kazanımları yeterli düzeyde edinemeyen öğrencilerin yetiştirilmesi için uygulanacak programın uygulama planı tartışılarak nihai hali verilmiştir.
Ayrıca çalıştayda dezavantajlı öğrencilerin yoğun olarak bulunduğu 12 ilde 2017-2018 eğitim öğretim yılında İlkokullarda Yetiştirme Programının pilot uygulamalarının gerçekleştirilmesi Genel Müdürlüğümüzce planlanmıştır. Yapılacak pilot uygulamaları sonrasında 2018-2019 eğitim öğretim yılında uygulamanın Türkiye geneline yaygınlaştırılması hedeflenmektedir.