"K8 Ulusal Beceriler Kapsamında Öğrenme İhtiyaçlarının Desteklenmesi Projesi" Planlama Toplantısı Gerçekleştirildi
Bakanlığımız tarafından UNICEF işbirliğinde "K12 Ulusal Beceri Geliştirme Programı" ile okul öncesinden başlayarak ortaöğretimi de kapsayan kesintisiz bir eğitim sürecine destek olacak ulusal beceri ağının oluşturulması çalışmalarını gerçekleştirmektedir. Bu kapsamda "K12 Beceriler Çerçevesi: Türkiye Bütüncül Modeli" hazırlanmıştır.
Bu kapsamda tanımlanan becerilerin ve eğilimlerin öğrencilerimiz tarafından zorunlu eğitim süresince edinilmesi; ülkemiz coğrafi ve sosyo-ekonomik özellikleri, öğrencilerin bireysel farklılıkları ve güncel durumlardan kaynaklı ihtiyaçlar doğrultusunda öğrencilerin temel derslerde öğrenme eksikliklerinin belirlenmesi ve öğrenme süreçlerinin desteklenmesi için UNICEF Türkiye Temsilciği ile MEB-UNICEF 2021-2022 Çalışma Planı kapsamında "K8 Ulusal Beceriler Kapsamında Öğrenme İhtiyaçlarının Desteklenmesi Projesi" Genel Müdürlüğümüzce başlatılmıştır.
"K12 Beceriler Çerçevesi: Türkiye Bütüncül Modeli" ile K12 düzeyinde öğrencilerde geliştirilmesi beklenen kavramsal beceriler, sosyal-duygusal öğrenme becerileri, okuryazarlık becerileri, alan becerileri ve eğilimler düzey 1 (okul öncesi ve ilkokul), düzey 2 (ortaokul) ve düzey 3 (ortaöğretim) için süreç bileşenleri ve göstergelerini de içerecek şekilde tanımlanmıştır.
Bu doğrultuda "K8 Ulusal Beceriler Kapsamında Öğrenme İhtiyaçlarının Desteklenmesi Projesi" ile ilköğretim düzeyinde okutulan okul öncesi, Türkçe, matematik, fen bilimleri ve sosyal bilgiler grubu derslerinin öğretim programlarının analiz edilmesi ve yapılan ihtiyaç analizi sonrasında ilkokul ve ortaokul öğrencilerimize yönelik destek materyallerinin hazırlanması amaçlanmaktadır.
Bahse konu çalışmaları başlatmak için "K8 Ulusal Beceriler Kapsamında Öğrenme İhtiyaçlarının Desteklenmesi Projesi Planlama Toplantısı" 4-6 Nisan 2023 tarihlerinde Ankara/Kızılcahamam'da K12 Beceriler Çerçevesi: Türkiye Bütüncül Modeli'nin hazırlanmasında görev alan akademisyenlerle birlikte alanında tecrübesi bulunan akademisyen, öğretmen ve Bakanlığımız personelinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir.
Söz konu planlama toplantısının açılışında Genel Müdürümüz Sayın Tuncay MORKOÇ öğrencilerimizde beklenen becerilerin geliştirilmesinde projenin önemine ilişkin değerlendirmelerde bulunmuştur. Programlar ve Öğretim Materyalleri Daire Başkanı Sayın Serdar ARHAN ise proje amaçları ve faaliyetlerine yönelik sunumlarını gerçekleştirmiştir. K12 Beceriler Çerçevesi: Türkiye Bütüncül Modeli'nin açıklanmasına yönelik detaylı sunum ve tartışmaların ardından söz konu toplantı, okul öncesi, Türkçe, matematik, fen bilimleri ve sosyal bilgiler komisyon çalışmaları ile devam etmiştir.