64 ve 65. Hükümet Programı kapsamında Roman vatandaşlarımızın sorunlarının çözümüne yönelik daha önce atılan adımlar değerlendirilerek yeni çalışmalar başlatılacaktır. Aynı zamanda Roman Vatandaşlara Yönelik Sosyal İçerme Ulusal Strateji Belgesi’nde Bakanlığımızın öngördüğü strateji ve hedefler yer almaktadır. Söz konusu belge 30 Nisan 2016 tarihinde Resmî Gazete’de yayımlanmıştır. Bu kapsamda Bakanlığımız uhdesinde Roman Çalıştayı düzenlenmiştir.
Çaliştayda bir konuşma yapan Bakan Yardımcımız Sayın Orhan ERDEM şunları söyledi: "İlköğretim düzeyinde ve daha üst eğitim aşamalarında okula kayıt olan Roman çocuklarının okulu terk oranlarının yüksek düzeyde gerçekleştiğini yapılan araştırmalardan biliyoruz. Eğitim faaliyetlerine ilgi duymayan, okulla kurulması gereken bağı oluşturulmamış Roman çocuklarının gelecekteki eğitim düzeyleri düşük olmakta, yetişkin olduklarında gerek toplumsal hayata uyum sağlama gerekse iş piyasasına girmede, bir işe sahip olma gibi hususlarda önemli güçlükler yaşamaktadırlar. Roman Strateji Belgesi´ne göre bunun en önemli nedeni velilerin karşı karşıya kaldıkları sosyo-ekonomik güçlüklerdir. Bir eğitim sisteminin kalitesi dezavantajlı kesimlerdeki çocuklara verilen destekle ilgilidir. Biz attığımız adımları bu bilinçle atmak istiyoruz, farklılıklarımızın zenginliğimiz olduğu düşüncesiyle ayrımcılıkla mücadele ederek tüm çocuklarımıza ulaşmamız gerektiğini biliyoruz."
Temel Eğitim Genel Müdürü Dr. Cem GENÇOĞLU ise; eğitimin temel hedeflerinden birisinin mutlu bireyler yetiştirmek olduğunu belirtti. Bilgiye ne kadar vakıf olunursa olunsun, bilgi ve mutluluğun bir arada olmadığı zaman başarılı olunamayacağının altını çizen Sayın GENÇOĞLU, "Eskiden öğrencinin okula hazırlanmasından bahsediliyordu ama artık modern eğitim anlayışı okulun da öğrenciye hazırlanması gerektiği konusunda bir ittifak halindedir. Okullar da öğrencilerin içerisinde bulunduğu kültüre nasıl adapte olmalı, bu kültürle kendisi arasında nasıl ilişki kurması gerektiği sorusuna cevap vermek zorundadır. Bu anlamda öğrencinin sadece akademik başarısını değil, yaşam becerilerini de sürece dahil etmeliyiz." diye konuştu.
Trakya Üniversitesi Balkan Yerleşkesi Konferans Salonunda gerçekleşen çalıştay sürecinde ayrıca, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü uhdesinde yürütülmüş olan SİROMA Projesi kapsamında pilot okul olan Edirne Merkez Meriç İlkokuluna ziyaret düzenlenmiş, proje kapsamında oluşturulan müzik sınıfının açılış gerçekleştirilmiştir.
İki gün süreyle gerçekleşen çalıştaydan elde edilen sonuçlar rapor edilecektir.