Temel Eğitimde 10.000 Okul Projesi İstişare Toplantıları
Temel Eğitimde 10.000 Okul Projesi kapsamında başlatılan toplantıların ikincisi, 13 il şube müdürü ve 162 ilçe millî eğitim müdürünün katılımıyla 13-14 Ocak 2022 tarihinde Balıkesir ili Ayvalık ilçesi Cunda Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Uygulama Oteli'nde gerçekleştirildi.
Okul öncesi eğitime erişim oranlarının artırılması ve eğitimde fırsat eşitliğinin güçlendirilmesi amacıyla başlatılan Temel Eğitimde 10.000 Okul Projesi kapsamında yapılan çalışmaların değerlendirilmesi ve 2022 yılında yapılacak çalışmaların planlanması amacıyla Türkiye genelinde tüm il ve ilçe yöneticileriyle yapılması planlanan istişare toplantılarının ikincisi Balıkesir'de gerçekleştirildi.
13-14 Ocak 2022 tarihinde Temel Eğitim Genel Müdürlüğünün Afyonkarahisar, Balıkesir, Bilecik, Çanakkale, Denizli, Edirne, Kırklareli, Kütahya, Manisa, Muğla, Tekirdağ, Uşak, Aydın illerinden 162 ilçe millî eğitim müdürü ve 13 il şube müdürü ile gerçekleştirdiği istişare toplantısında, üst politika belgelerinde yer alan hedefler, il, ilçe ve mahalle bazlı okul öncesi eğitime erişim oranları, yeni açılacak ana sınıfı ve anaokulları, temel eğitimde okullar arasındaki eşitsizliği gidermeye yönelik çalışmalar, İYEP ve temel eğitimle ilgili tüm konular detaylı şekilde ele alındı.
Temel Eğitim Genel Müdürü Tuncay MORKOÇ ve daire başkanlarının da katıldığı paylaşım toplantılarında söz konusu hedeflere ulaşılması için illerde yapılması gereken çalışmalar hakkında detaylı bilgiler verildi. İl ve ilçe yöneticilerinin öneri ve görüşlerinin alındığı toplantıda il ve ilçe düzeyindeki mevcut durum ve planlamalara ilişkin istişareler gerçekleştirildi.
3, 4 ve 5 yaş grubundaki çocuklarımızın eğitime erişiminin artırılması için çalışmaların devam ettiğini, yeni açılacak okulların arsa bilgilerinin alındığını, yeni dersliklerin açıldığını, bu dersliklerin onarım, donatım ve eğitim materyali ihtiyacının karşılandığını söyleyen Tuncay MORKOÇ, gerekirse mevcut alternatif modellerle erken çocukluk eğitimine her çocuğumuzun erişiminin sağlanması ve yoğun nüfuslu yerleşim yerlerinde fiziki kapasitelerin artırılması gerektiğini vurguladı. COVID-19 salgınına karşı alınan önlemlerin, okulların hijyen durumunun ve fiziki şartlarının yakından takip edilmesi gerektiğinin altını çizdi.
Temel Eğitimde 10.000 Okul Projesi'nde iyileştirme kapsamına alınan okulların Türkiye genelindeki tüm okulların %40'ını oluşturduğunu, bu projenin okullarımızın eğitim ortamlarının güçlendirilmesi açısından çok önemli olduğunu, bunun olumlu okul iklimine önemli katkılar sağlayacağını belirten Tuncay MORKOÇ, proje faaliyetleri ve yapılacaklar hakkında detaylı bilgilendirmede bulundu.
Okuma kültürünün, çocukların öğrenme ve gelişimini destekleyen, problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerine önemli ölçüde derinlik kazandıran etkenlerden olduğunu vurgulayan Tuncay MORKOÇ, proje kapsamında kütüphanelerdeki toplam kitap sayısının 100 milyona ulaştırılması için de çalışmaların başlatıldığını ifade etti. Öğrencilerin akademik gelişimleri kadar sosyal duygusal gelişimlerinin de önemli olduğunu söyleyen Tuncay MORKOÇ, halk eğitim merkezlerinden bu çerçevede mümkün olduğunca istifade edilmesi ve sosyal kültürel faaliyetlerle öğrenme süreçlerinin zenginleştirilmesi gerektiğini belirterek üniversitelerle matematik öğretimine yönelik iş birliğinin de gündemde olduğuna değindi.
Toplantıda, üretilen yeni ders materyalleri, beslenme destekleri, çocuk oyun parkları, müzik odaları, sınıf kitaplıkları, oyun alanlarının düzenlenmesi ve spor malzemeleri konularına ilişkin bilgilendirmelerde bulunuldu.
Toplantının diğer oturumlarında ise İlkokullarda Yetiştirme Programı (İYEP), mevsimlik tarım işçisi çocuklarının eğitime erişimi, öğrencilerin okula devam durumları, uluslararası sınavlarda Türkiye'nin durumu, okullarda su ve enerji tasarrufu, ödenek talepleri ve ödeneklerin zamanında hizmete dönüştürülmesi gibi önemli konular ele alındı.
Söz konusu istişare toplantıları tüm il ve ilçe yöneticilerinin katılımıyla önümüzdeki günlerde devam edecektir.