Temel Eğitimde Öğrenme Kayıplarının Giderilmesi ve Öğretimin Güçlendirilmesi Projesi Strateji Belirleme Çalıştayı Ankara'da Gerçekleştirildi.
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Araştırma-Geliştirme ve Projeler Daire Başkanlığı tarafından UNICEF finansal desteğiyle yürütülen "Temel Eğitimde Öğrenme Kayıplarının Giderilmesi ve Öğretimin Güçlendirilmesi Projesi" kapsamında düzenlenen strateji belirleme çalıştayı açılış toplantısı, Millî Eğitim Bakanlığı ve UNICEF temsilcileri, akademisyenler, proje ekibi ve öğretmenlerin katılımı ile 16 Eylül 2024 tarihinde Ankara'da gerçekleştirildi.
Projenin III. faz çalışmaları kapsamında gerçekleştirilen ilk çalıştay, ilkokul ve ortaokul düzeyinde temel derslerde (Türkçe, matematik, fen bilimleri, sosyal bilgiler ve hayat bilgisi) öğrencilerin karşılaştığı öğrenme kayıplarının nedenlerine dair çözüm odaklı stratejiler belirlemek amacıyla düzenlendi.
Temel amacı, öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına uygun müdahale programları ve içerikleri geliştirerek öğrenme kayıplarının giderilmesini sağlamak olan projenin hedef kitlesi, deprem bölgesinde yer alan ve farklı nedenlerle yoğun göç alan iller önceliklendirilerek belirlendi.
Proje boyunca 1.-8. sınıflar kademelerindeki öğrencilere, temel derslerde (Türkçe, matematik, hayat bilgisi, sosyal bilgiler ve fen bilimleri) öğrencilerin öğrenme kayıplarının belirlenmesi amacıyla değerlendirme bataryaları geliştirilecek ve bu derslerde temel kazanımlar boyutunda müdahale programı ile eğitim içerikleri hazırlanacak.