Page 84 - OKUL_ONCESI_COCUK_SARKILARI_2
P. 84
MIŞ GİBİ YAPARIM
Kurallar
Çocuklar, sınıf mevcuduna göre dörderli ya da beşerli gruplara bölünür.
Her grup için sınıfta bulunmayan bir nesne, önceden hazırlanır ve sınıfa
getirilir (Örneğin üç farklı grup oluşturulduysa her grup için merdane,
kerata, süzgeç gibi üç ayrı nesne getirilir.).
Çocukların getirilen nesneyi oyun anında görmesi önemlidir. Nesneler ile
ilgili olarak çocuklara ön bilgi verilmemelidir.
Gruplar, oyunu sırayla oynarlar. İlk grup oynarken diğerleri seyirci olur.
Sırası gelen gruba oyunun kuralları anlatılır.
Her gruba farklı bir nesne verilir. Gruplar, kendilerine verilen nesneyi
(örneğin merdaneyi) sırayla farklı bir şeye benzetip, farklı bir şeymiş gibi
kullanıp canlandırırlar.
Nasıl Oynanır?
Canlandırma sırasında rahat hareket etmek için grup ayağa kaldırılır. Daire
oluşturulabilir. Gruptaki kişilerin sırayla verilen nesneyi bir şeye benzetmeleri,
onu bir şeymiş gibi kullanmaları istenir. Verilen nesne kendi kullanım amacı
dışında canlandırılmalıdır (Merdane; telefonmuş, dürbünmüş, flütmüş
gibi canlandırılabilir.). Oyun, grup dinamiği ve sınıf yaş grubu göz önüne
alınarak her grup ve nesne için iki tur oynatılabilir. Öğretmen, çocukların
zorlanabileceğini düşünürse ilk turda çembere oyuncu gibi katılarak
çocuklara destek olabilir. Bu durumda nesne ile ilk örneği öğretmen verir.
Sonra nesne yanındaki çocuğa uzatılır. Oyunu tamamlayan grup yerine
geçer ve yeni grup oyuna katılır. Tüm gruplar tamamlayıncaya kadar oyuna
devam edilir.
84 84
84