Page 84 - OKUL_ONCESI_COCUK_SARKILARI_2
P. 84

MIŞ GİBİ YAPARIM




               Kurallar


               Çocuklar, sınıf mevcuduna göre dörderli ya da beşerli gruplara bölünür.
               Her grup için sınıfta bulunmayan bir nesne, önceden hazırlanır ve sınıfa
               getirilir (Örneğin  üç  farklı  grup  oluşturulduysa  her  grup  için  merdane,
               kerata, süzgeç gibi üç ayrı nesne getirilir.).

               Çocukların getirilen nesneyi oyun anında görmesi önemlidir. Nesneler ile

               ilgili olarak çocuklara ön bilgi verilmemelidir.

               Gruplar, oyunu sırayla oynarlar. İlk grup oynarken diğerleri seyirci olur.

               Sırası gelen gruba oyunun kuralları anlatılır.

               Her gruba  farklı bir nesne  verilir. Gruplar, kendilerine  verilen nesneyi
               (örneğin merdaneyi) sırayla farklı bir şeye benzetip, farklı bir şeymiş gibi
               kullanıp canlandırırlar.





               Nasıl Oynanır?

               Canlandırma sırasında rahat hareket etmek için grup ayağa kaldırılır. Daire
               oluşturulabilir. Gruptaki kişilerin sırayla verilen nesneyi bir şeye benzetmeleri,
               onu bir şeymiş gibi kullanmaları istenir. Verilen nesne kendi kullanım amacı
               dışında canlandırılmalıdır (Merdane;  telefonmuş, dürbünmüş,  flütmüş
               gibi canlandırılabilir.). Oyun, grup dinamiği ve sınıf yaş grubu göz önüne

               alınarak her grup ve nesne için iki tur oynatılabilir. Öğretmen, çocukların
               zorlanabileceğini düşünürse ilk  turda çembere oyuncu gibi katılarak
               çocuklara destek olabilir. Bu durumda nesne ile ilk örneği öğretmen verir.
               Sonra nesne yanındaki çocuğa uzatılır. Oyunu  tamamlayan grup yerine
               geçer ve yeni grup oyuna katılır. Tüm gruplar tamamlayıncaya kadar oyuna
               devam edilir.














     84                                                                                                          84
     84
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89