Page 59 - OKUL_ONCESI_COCUK_SARKILARI_2
P. 59

KAÇ TAVŞANCIK VAR?






               Oyun, şarkı sözlerine uygun şekilde çember olunarak ya da çocukların
               serbest şekilde  durmalarına  müsaade edilerek  oynanabilir. Çocuklar,
               şarkının zıplama geçen bölümlerinde zıplarlar. Her seferinde şarkı söz-
               lerindeki “dalmış çukura” bölümü geldiğinde öğretmen bir çocuğu işaret
               eder. İşaret edilen çocuk yere oturarak oyunun devam edişini izler. Bu şe-
               kilde tüm çocuklar oturana kadar oyun devam eder. Şarkıdaki başlangıç
               sayısı, oyunu oynayacak çocuk sayısına göre değiştirilebilir (10 çocuk aynı

               anda oynayacaksa şarkı “10 oyuncu tavşancık” şeklinde başlatılabilir.).
               Şarkı parmak oyunu şeklinde de oynanabilir. Parmakların her biri tav-
               şan olur. Çocuklar, sınıf içindeki konumlarına göre parmaklarını masada,
               dizlerinde ya da yerde zıplatırlar. Şarkı sözlerindeki “dalmış çukura” bö-

               lümünde bir parmaklarını kapatırlar. Parmakların hepsi bittiğinde oyun
               sona erer.































                                                                                                                 59
     59                                                                                                          59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64